torsdag 22 maj 2008

Respect!

Idag har jag ägnat arbetsdagen åt att youtuba lite olika grejer. Särskilt Erasure. Jag har suttit med hörlurar på mig och diggat järnet hela dagen, och när chefen helt oväntat stack i huvudet för att fråga om något tror jag att jag lyckades ganska bra med att se ut som att jag just lyssnade på en viktig nyhetssändning. Men ändå känns det inte riktigt som att jag förtjänar den löneförhöjning jag fick i måndags. Särskilt inte som jag en dag förra veckan ägnade fem timmar åt att spela the level game istället för att sammanställa massa material. Kanske borde jag jobba mer på jobbet så jag slapp göra det hemma? En tanke som tål att tänkas på.

Men Erasure hörrni! Visst är dom bra? Och Andy Bell ser ut exakt så som en homosexuell man skulle se ut i slutet av 80-talet. Vit T-shirt och allt. Fint.

5 kommentarer:

Admin sa...

Jag gillar Erasure jättemycket. De är bra. Ett litet youtube-klipp någon gång ibland har aldrig skadat någon.

Bryggarn' sa...

Erasure var ju kungligt bra! Betydligt bättre än vad det nu är som bulgarien framför på dumburken just nu :)

Miss Millionairess sa...

I loooove to haaaate yooooou!Joda, dom ar lite lagom tacky/nostalgiska forstas.

Jag maste aven tillagga att the level game (pa hamsterpaj??) ar ju svenabra men oerhort frustrerande. Det skrammer mig nagot oerhort att nagon suttit hemma och hittat pa alla dom grejerna helt for sig sjalv med. Maste ju inte haft sa mycket annat att gora i sitt liv just da kan man tycka.

Poor me sa...

Finanskvinnan: Det var det faktum att det helt plötsligt var två i rad som skrämde mig lite. Men ibland vill man helt enkelt dela med sig. :)

Markus: Ditt användande av ordet "var" oroar mig. Jag skulle definitivt vilja stoppa in ett litet "är" där istället.

Miss M: Tacky? Surely not!
Ja, det är det som även finns på hamsterpaj. Jag är mer imponerad än skrämd av det faktum att någon har suttit hemma på kammaren och knåpat ihop det. Min fantasi hade tagit slut efter level 2.

Bryggarn' sa...

Ledsen, men jag väljer att stå fast vid mitt var. Det ger inte samma kicka att höra dem längre.
Eller är det kanske jag som är föredettingen som inte får kicken?