onsdag 16 april 2008

Ingen flytt i sikte

Den senaste tiden har jag ägnat ganska mycket tid åt att kolla bostadsrätter och radhus men har inte lyckats hitta någon jag gillar till ett rimligt pris. Eftersom jag inte är så smart så har jag ingen vidare kontantinsats att skryta med och då drar månadskostnaden lätt iväg. Så jag antar att jag får stanna kvar i min hyresrätt ett tag till. Det är visserligen inget stort problem eftersom jag trivs väldigt bra här, men det skulle ändå vara kul att äga sitt hem och kanske ha en liten trädgård.

Eftersom problemet är pengar måste jag helt enkelt hitta någon att flytta ihop med som kan betala hälften av utgifterna. Lika bra att börja direkt så helgen kommer att spenderas utanför hemmets fyra väggar.

5 kommentarer:

Bryggarn' sa...

Lycka till i helgen! Kan ju vara värt några hundralappar i raggarpengar om man i framtiden kan dra in flera tusen i månaden på det :P

Per Penning sa...

Börja inte prata täppa och trädgård bara.. ;)

Växla ner sa...

hittar du fler än en, så skicka deras saldoutdrag för de sista 2 åren till mig, så kanske jag kan ta över en kille också

Anonym sa...

Jag har en killkompis med bra ekonomi som letar efter detsamma, någon att köpa hus tillsammans med! :) Någon av er som bor i trakten av Gävle? Jag kan förmedla kontakt!

Anonym sa...

*skrattar*, lycka till med jakten! :-)