måndag 28 april 2008

Uppdatering

Oj vad tiden går när man har roligt. Brukar man ju säga. Jag kan meddela att tiden går även när man har tråkigt. Det har varit mycket kvällsutbildningar (inte för att jag behöver det men det är en bra grej att ta upp på lönesamtal) och diverse andra arbetsrelaterade aktiviteter på sistone. Bra på sätt och vis eftersom det oftast innebär gratis middag men nu är jag trött på det och vill bara sitta hemma i soffan och äta blodpudding. Så det gör jag idag.

Letandet efter någon att flytta ihop med går så där. Man skulle till och med kunna säga dåligt; utbudet där jag bor är något begränsat. Personligen tycker jag att det är skandal att det inte finns en enda intellektuell, humoristisk rocker med snygga tatueringar och lagom fluffig kropp, samt med litteratur och mig som sina främsta intressen. Hmpf!

Det går något bättre på pengafronten, särskilt med tanke på att jag precis har betalat en massa kvartalsräkningar och därför fick slänga ut ca 3000 mer än en normal månad. Just nu har jag lyckats spara ett par tusen lite drygt, och eftersom jag har en utbetalning från Ciao att se fram emot i mitten av månaden så kommer det att bli lite till. Men jag är fortfarande arg på fonderna så pengarna hamnar på mitt lilla sparkonto så länge.

Jaha. Det var kortversionen av vad som hänt i mitt liv. Hur är det med er?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, jag tänkte du hade haft roligt tillsammans med den tilltänkte radhusmannen ... men ok, att förkovra sig i jobbet sålänge är väl inte heller att förakta :-). Jag tycker inte alls att dina krav på man är särskilt högt ställda, det skulle vara det där med intellektuell och rocker i samma mening då, som skiljer agnarna från vetet. Men skam den som ger sig! Själv har jag det alldeles förträffligt, i alla fall en halvtimme till, tills jag summerat april månads ekonomiska utsvävningar.

Poor me sa...

Om jag hittar en radhusman att ha roligt med så kan jag lova att det kommer att märkas. :)

Jag har inte vågat böja med månadssammanställningar ännu, jag ligger alldeles för mycket på minus med studielån och grejer för att jag ska kunna känna någon form av tillfredsställelse...