söndag 4 maj 2008

Host

Sjuk eller inte, kattsanden köper inte sig själv så tidigare idag fick jag släpa mig till affären som ligger tio minuter bort. Jag klädde på mig ordentligt för det har jag hört att man ska göra när man är sjuk. Jacka, halsduk, långbyxor och varma skor. Inte helt hundra på hur jag tänkte med skorna men hade säkert en bra anledning…

När jag kom ut märkte jag ganska omgående att det var snäppet varmare än vad jag hade tänkt. Ungefär 20 grader varmare. Alla andra verkade ha uppfattat detta och hade shorts och linne på sig. Så man kan väl säga att jag stack ut lite. Jag blev också ganska svettig. Men jag fick min kattsand i alla fall.

Nu ska jag krypa ner under täcket i soffan och hosta lite till.

4 kommentarer:

Anonym sa...

:D har alltid undrat varför vissa är så avvikande klädda. Typ som du beskriver. Nu vet jag det.
Krya på dig!

Gustav sa...

Varför har du ingen som köper kattsanden åt dig? En sjuk kille skulle aldrig orka handla själv så det är tur att vissa har sin mamma inom behagligt bilavstånd.

Jag hoppas verkligen att du slipper mitt lidande och tillfrisknar fort! :)

I såna här sjukdomstider är det viktigt att komma ihåg att om man inte på något sätt umgicks med andra människor skulle man heller aldrig bli sjuk. Det är alltså aldrig fel att stanna hemma i soffan med katten.

Per Penning sa...

Bag lady-looken är kanske inne igen? Även om det är san i påsen? ;)

Poor me sa...

Antonia: Japp, vi avvikande klädda har alltid en bra anledning även om den inte alltid är uppenbar. :)

Gustav: Jag undrar också varför jag inte har någon som köper kattsanden åt mig. Mor min bor långt bort och jag vill inte besvära mina vänner. Det borde finnas en lag om att man när man är sjuk har rätt att få kvittera ut en pojvän (eller flickvän) som tar hand om en på bästa sätt. :)

Har varit på jobbet idag dock och har åtminstone ingen feber. Och även om det är trevligt att vräka sig i soffan tillsammans med katten blir det ju lite ensamt så ska ut på galej på onsdag har jag tänkt. Då ska jag ha arbetat bort det sista av hostan. Har hört att det är bra att ha mål här i livet.

PP: Där fick du till det! :D Det är faktiskt en väldigt praktisk look men kanske inte under sommarhalvåret...