lördag 10 maj 2008

Oscar, Otis och jag

Igår tillbringade jag kvällen med Oscar Wilde, Otis Redding och en flaska vin. Ytterst trevligt måste jag säga. Det är nästan så man kan misstänka att det är det som egentligen utgör den heliga treenigheten. Ibland brukar jag tala om för folk att jag är lite förälskad i Oscar. Reaktionen är i nio fall av tio ’Lycka till med det, han var ju homosexuell.’ Det tycker jag är roligt. Själv anser jag nog att det är ett större problem att han har varit död i över ett sekel.


2 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Haha, ja min forsta tanke var med att det faktum att han ar dod nog ar det allra storsta problemet.

Jag ar med lite kar i honom, fast jag bara har last The picture of Dorian Gray - en av de basta bockerna nagonsin!

Poor me sa...

Ja det är en väldigt bra bok, men hans pjäser är inte fy skam dom heller. Fast just nu läser jag en biografi. Måste säga att han levde ett oerhört fascinerande liv.