söndag 2 mars 2008

En fördel med att vara glömsk

Yay! Imorse öppnade jag dörren till en av mina garderober för första gången på vääääldigt länge och hittade fyra par nästan oanvända byxor som jag hade glömt bort att jag hade! Jag använder i princip inte mina garderober, mest för att det retar mig att det är just garderober och inte en klädkammare, utan kläderna vandrar från mig till tvättmaskinen till torkställningen till mig… Men någon gång för länge sedan fick jag tydligen för mig att hänga in lite kläder. Perfekt eftersom jag hade tänkt lägga en del pengar på en shoppingrunda den här månaden och nu sparade jag genast ett par tusen! Ska leta igenom de andra garderoberna också och med lite tur hittar jag några toppar och kanske ett par skor. Ibland är det bra att ha kort minne.

3 kommentarer:

Gustav sa...

Känner igen mig lite grann där. För en tid sedan var jag i behov av en blå stickad tröja med v-hals (om det nu heter så). Jag gjorde ett tafatt försök att leta upp ett sådant exemplar i några klädbutiker, men gav upp på grund av trängseln. Väl hemma skulle jag leta upp en ersättningströja i garderoben och hittade då precis den tröja jag var ute efter, nämligen en blå stickad tröja med v-hals! Precis som dig använder jag aldrig kläderna i garderoberna. De kläder jag gillar finns det ju ingen anledning att gömma undan i en garderob. Nytvättade kläder hamnar på en torkställning. Därifrån vandrar de till mig och hamnar sedan på en stolsrygg, såvida jag inte skall ha på mig kläderna även imorgon - då hamnar de på torkställningen. Torkställningen är så praktisk att den alltid får stå framme i sovrummet. Av den anledningen har jag inte plats för ett skrivbord.

Rakel G sa...

Lyllo! Själv har jag precis insett att jag måste köpa lite nya kläder. Min garderob gapar tom och det känns som om jag har samma byxor och samma topp varenda dag på jobbet...

Anonym sa...

Min garderob innehåller bara kläder jag inte kan ha efter min senaste graviditet. Så först måste jag få en till magsjuka eller nåt så jag kommer i dem, SEN kan jag tänka som du "oj vad pengar jag sparade nyss". ;) Härligt med överraskningar i alla fall!