söndag 23 mars 2008

Mår inge vidare

En religiös högtid vore inte en religiös högtid om man inte vid minst ett tillfälle har varit spyfärdig efter att ha ätit för mycket godis. För mig inträffar detta tillfälle as we speak. En ond människa gav mig ett påskägg och som vi alla vet är det inte ok att sluta äta förrän allt godis är uppätet. Jag har jobbat ganska länge på det men nu är det äntligen slut och jag mår så illa att jag måste gå och lägga mig. Jag har gjort mitt för denna påsken. Peace out.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är ett problem. Vi som är uppfostrade med att man ska äta upp maten på tallriken. Det fattar man ju att det spiller över på godis också. Föräldrarnas fel! :-)

Man får helt enkelt kasta godiset medans man har tankarnas kraft i behåll, innan sockerdelirium slår till, alternativt omge sig med folk som är snabbare godisätare, barn t ex. :-)

Anonym sa...

det är vid såna här tillfällen man e glad att veckorna inte innehåller fler än En helg.. ;)