lördag 1 mars 2008

Boendefunderingar

Äntligen helg och tid för flera timmars avslappning! Jag har haft med mig jobb hem varje kväll denna vecka så har inte riktigt hunnit med bloggen. Det är synd om mig. Det skulle vara ännu mer synd om mig om det inte vore så att anledningen till att jag har varit tvungen att jobba hemma är att jag har tillbringat hyfsat många timmar på jobbet med att spana in hemnet.se. Men jag nöjer mig med medelsynd.

Hemnet ja. Jag håller på att undersöka om jag skulle tjäna på att köpa istället för att hyra, och var skulle i så fall min smärtgräns gå? Skulle jag kanske ha råd med ett litet hus eller måste jag nöja mig med en bostadsrätt? Det finns många ekonomiska frågor att fundera över och som vi alla vet är ju ekonomi inte min starkaste sida. Guitar Hero däremot, det är jag bra på.

Hur som helst funderar jag på att boka in ett litet möte med banken för att kolla upp vilka villkor jag skulle kunna få på ett lån och lite sånt. Jag är inte överlycklig över att behöva låna pengar, det räcker med ett CSN-lån som aaaaaaaaldrig minskar hur mycket man än betalar, men jag inser att jag är så illa tvungen. Hoppet om att gifta mig med en miljonär finns visserligen fortfarande kvar, men det går ju ärligt talat sådär. Särskilt som alla svenska miljonärer har bakåtslickat hår och jag kan INTE gifta mig med någon med bakåtslickat hår. Fullt så desperat är jag inte.

6 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Nehe! Ingvar Kamprad har inte bakatslickat har. Det ar liksom lite mer...at sidan...

Växla ner sa...

skaffa dig ett hus först, sen kommer grabbarna, då kan du välja o vraka genom att kolla deras bankkonton. lycka till

Fembarnsfarsan sa...

Jag har inget hår alls, men så är jag inte miljonär heller... :)

Per Penning sa...

Kalufs har jag och den står mest åt alla håll - liksom mina utgifter. :)

Anonym sa...

Men då håller du ju till på rätt ställe! Det dräller ju av manliga ekonomibloggare runt 30 som är påväg att bli rika! Det är ju bra att vara med i ett tidigt stadium, då är det lättare att styra upp miljonerna s a s. :-D

Men skämt åsido ... det är alltid intressant att höra vad banken säger!

Karriärmorsa sa...

Hur har det gått? Var är din smärtgräns?
Hur hög boendekostnad har du idag?

/KM