tisdag 19 februari 2008

Den som söker skola finna

Om man har en google search bar sparas alla googlesökningar man gjort där i ordning. Jag använder inte den så ofta men ibland kan det ändå vara kul att kolla där för att se vad man egentligen har funderat över den senaste tiden. Mina fem senaste just nu är hug, keloid, björn gustafsson, the observer och mokita. Så vad säger det här om mig?

Hug – Jag ville ha en fin bild till gårdagens inlägg. Tycker jag lyckades ganska bra.

Keloid – Jag såg ett avsnitt att Miami Ink där en av kunderna försökte dra uppmärksamheten från sina keloider genom att tatuera sig. En keloid är ett slags ärr där det har bildats en klump av vävnad där de flesta människor på sin höjd bara skulle få ett litet rött streck, och givetvis kan man inte låta sådan information gå till spillo. Bildsök here I come!

Björn Gustafsson – Det nya stjärnskottet på komikerhimlen som jag är lite kär i. Han är väldigt rolig. Och väldigt vacker. Visserligen är han bara 21 år gammal men det behöver man inte låtsas om om man inte vill.

The Observer – Skulle bara läsa lite nyheter helt enkelt. Jag är ganska normal egentligen.

Mokita – Såg ett avsnitt av Kommissarie Lynley för någon vecka sedan där detta ord förekom en del så jag var givetvis tvungen att genast kolla upp vad det betyder. Inte så smart visade det sig. Jag är väldigt mörkrädd och jag kan inte titta på äckliga filmer eller bilder på kvällarna (med äckligt menar jag monster och spöken och sånt; blod och avhuggna kroppsdelar har jag inga problem med), så jag blev livrädd när jag såg bilden på den här sidan. Kanske den som ligger till grund för mina mardrömmar…

Så. Då vet ni lite mer om mig.

3 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Okej, Mokita?? WTF? Mycket skumt var det.

Poor me sa...

Japp, mycket skumt. Särskilt som bilden enligt mig inte har något med ordets betydelse att göra.

Fembarnsfarsan sa...

Mokita, av Kivili-språket, betyder = Sanning vi alla känner till men är överens om att inte tala om. (källa: Wikipedia)

Ifall bilden skrämde dig så att du inte vågade leta vidare. :)