tisdag 19 februari 2008

What the...?

Jag tror att jag lyckades köpa den enda fonden som går ner när alla andra går upp. Det är ju lite lätt knäckande. Kan man säga. Jag ska ge det en månad till och investera i en annan fond denna gång, och går det inte bättre då tänker jag nog trycka in framtida sparpengar på ett sparkonto istället tills besvikelsen har gått över och jag är villig att prova igen. Jag är tydligen en sån människa som behöver konstant uppmuntran. Man lär sig något nytt om sig själv varje dag. Det pratas mycket om BRIC-fonder och att det skulle vara bra så jag tänker försöka läsa på lite om det och se om det är något jag kan leva med. Tips och råd mottages tacksamt!

3 kommentarer:

Bryggarn' sa...

Jag förstår din besvikelse, men upp med hakan nu!
Bara du inte slutar att spara och blogga så är det ok med sparkonto :)

Kerla sa...

Hos mig lyser alla siffror i käckt rött också. Låtsas som att mitt liv startade i februari och då ser det bättre ut.

Miss Millionairess sa...

BRIC-fonder gillar jag men om du inte ar sarskilt riskbenagen ar det kanske inte lage att investera i 4 olika emerging markets. Ditt hjarta kommer kanske inte klara det...;-)