lördag 2 februari 2008

Junkie

Har kommit in i andra andningen nu tror jag. Har precis begärt en utbetalning från Ciao på strax över 700 kronor och tänker lägga ut alla gamla CD skivor för försäljning på Tradera. Det handlar visserligen mer om brist på utrymme än att jag tror att jag kommer att få särskilt mycket pengar för dem, men man kan ju inte slänga skivor. Ju.

Pengarna från Ciao och även de stackars kronor jag får för skivorna ska jag köpa fonder för är tanken. Fast först ska jag titta lite hur det går för de fonder jag redan har köpt. Tycker fortfarande att det är lite jobbigt för är egentligen en trygghets-junkie men jag antar att jag måste lära mig att ta risker. Åtminstone små sådana. Men helst av allt skulle jag vilja stoppa pengarna i madrassen så jag vet var de är och att värdet är konstant.

2 kommentarer:

Gustav sa...

Värdet på pengarna är inte konstant om du har dom i madrassen. Inflationen urholkar nämligen värdet. Om jag blev riktigt rik skulle jag dock ändå förvara en del pengar i just madrassen. Ibland skulle jag ta fram dem och rulla mig i dom som Joakim von Anka.

Poor me sa...

Jag gissade att jag kanske skulle få den kommentaren... :) Jag menade mest att stoppar jag tiotusen i madrassen kan jag ta fram tiotusen om tjugo år även om pengarna givetvis inte kommer att vara lika mycket värda då. Köper jag fonder för tiotusen finns det en risk att jag inte får ut ett öre om tjugo år. Och det är ju inte kul. Jag vet att det är ett säkert långsiktigt sparande osv osv men det känns ändå inte helt tryggt.