tisdag 22 januari 2008

And the winner is...

Yes! Jag har vunnit kampen mot dubbelnougaten! Ni har kanske noterat att jag har varit lite lätt besatt av choklad de senaste dagarna och det är enbart för att jag har börjat mitt nya liv och numer måste lyssna på Gillian när hon säger att choklad är bad for you. Och det har inte varit lätt vill jag lova. Bara för att bevisa för mig själv att jag kan har jag haft en dubbelnougat liggande på köksbänken i en vecka och idag var första dagen jag tittade på den och tänkte ’Huh. Den vill jag inte äta.’ Så chokladsuget är borta! Gone! Det tänker jag fira med en mango.

8 kommentarer:

Bryggarn' sa...

Wohoo! Grattis! Jag vet hur det är när suget sätter in! Slutade röka för 11 dygn sedan precis just nu. Det är tufft, men det går! :)
Starkt jobbat tjejen!

Miss Millionairess sa...

Hmmm....?

Växla ner sa...

skicka hit den guldnougaten till mig då, nu när du inte har användning för den, synd att låta sånt förfaras

Gustav sa...

En tid åt jag själv två st Marabou dubbelbitar per dag. Jag snaskade i mig dom på jobbet. Nu har jag dock lyckats minska den arbetsrelaterade chokladkonsumtionen till ett minimum och häromveckan hittade jag faktiskt en Dubbelnougat(!) i skrivbordslådan. Den hade säkert legat där i flera månader utan att bli uppäten.

Rakel G sa...

Tjihoo! Jag har precis som du nyligen besegrat sötsuget. Jag la helt enkelt av tvärt med att käka smågodis och chips framför tvn (varje kväll..). Nu, efter två veckor, är suget som bortblåst. Blir snarast lite äcklad när jag ser godis...

Anonym sa...

Kan du skicka lite kraft att motstå chokladkakans lockrop åt mitt håll? :)

Gillar din blogg, riktigt roligt med lagom mycket humor, sarkasm och självironi! Perfekt kompott!

Växla ner sa...

trevlig helg tjejen

Poor me sa...

Ekonomisanering: Tyvärr! Jag slängde faktiskt bort den igår. Jag ska nämligen ut på dåligheter imorgon och det finns risk att jag när jag kommer hem framåt natten tycker att det är en väldigt bra idé att äta den bara för att se om den är god... Det har hänt förr. :)

Gustav: Bra jobbat att du har lyckats minska ner chokladkonsumtionen då mycket! Jag önskar att jag kunde hålla mig till recreational use av choklad men tyvärr är det allt eller inget för mig...

Maja: Jag håller med! Är inte det minsta sugen men är lite orolig för att jag ska tvångsäta choklad av gammal vana utan att vara sugen för då är jag garanterat fast igen! :)

Säker ekonomi: Tack! Det är bara att bita ihop i lite drygt en vecka sen försvinner suget, jag lovar! :)