söndag 13 januari 2008

Inlägg numero uno!

Jag har läst ganska många bloggar om pengar och sparande på sista tiden, och även om jag förundras och förfasas över vilka uppoffringar en del gör för att kunna spara några extra kronor så känns det som att jag skulle kunna lära mig ett och annat av dem. Jag slösar antagligen alldeles för mycket och även om jag inte ser det som ett jätteproblem tänkte jag att det skulle vara en kul utmaning att försöka spara så mycket som möjligt i år. Det bör tilläggas att jag är helt okunning när det gäller fonder och liknande så en del av utmaningen blir att lära mig allt jag behöver veta om hur jag ska få mina små stackars slantar att föröka sig.

Och när jag ändå håller på tänkte jag att jag ska satsa på att bli lite vackrare också. För vad är det för mening att vara rik om man ändå inte är vacker...

2 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Ja, da far man val onska lycka till da.

Per Penning sa...

Haha! Den var bra - jag håller med. Fula, rika människor är inget trevligt. ;)