tisdag 15 januari 2008

Ärtan? Peaches?


Så till det här med att bli vackrare. Jag är fascinerad av Gillian McKeith som är programledare för You Are What You Eat, antagligen för att jag är livrädd för henne. Jag inhandlade för ett bra tag sen hennes bok som har samma namn som TV-serien och läste den med stort intresse. Den var väldigt underhållande och innehöll många snygga bilder på egentligen ganska äcklig mat men det blev inget mer av det. Nu har jag dammat av den och tänker faktiskt börja leva efter den. Det kan ju vara så att hon har rätt och att man faktiskt är vad man äter, och även om jag inte skulle ha något emot att kallas Marsipangrisen så är det kanske dags att anamma smeknamnet Bönan istället.

Därför har jag nu varit och handlat obscena mängder bönor (det var billigt!) och kommer att ägna en stor del av min fritid till blötläggande, sköljande och kokande. Jag köpte t.o.m. en burk konserverade bönor som jag nu har blandat i en sallad bara för att komma igång innan jag ångrar mig. Jag mår lite illa av tanken på att äta bönsallad till lunch imorgon men det är väl bara att göra som vid så många andra tillfällen i livet – blunda och svälja.

3 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Jag alskar ocksa Dr Gillian och forsoker alltid folja hennes rad MEN - man far inte dricka vin enligt henne!!!!

Alltsa kan jag inte vara henne helt trogen, men kor garna blunda och svalj-metoden da och da for att vaga upp for mycket vin, ost och choklad...

Per Penning sa...

Hur blir man koldioxidneutral med en bönmeny? ;)

Om du är Marsipangrisen så är jag nog Chokladtomten. ;)

Poor me sa...

Miss Millionairess: Ja Gillian verkar ha något emot vin. Fast kanske är det inte vinet som är den stora boven utan chokladen och osten... ;)

Per Penning: Haha jag har funderat lite över hur det ska gå med alla bönor. Men det sägs ju att det fungerar bra...