måndag 21 januari 2008

Börspanik?

Jag har lite svårt att bestämma mig för om dagens alla katastrofrapporter om börsen är en bra eller dålig sak. Personligen drabbas jag ju inte eftersom jag inte har några investerade pengar överhuvudtaget (första gången jag är glad över att vara oekonomisk) men betyder det här att jag inte ska satsa på att köpa några fonder eller aktier när jag får min lön för att läget är för instabilt eller betyder det att jag ska köpa så mycket som möjligt för att priserna är som allra lägst nu? Jag har ingen aning. Så jag antar att jag har många timmars läsning framför mig för att bilda mig en uppfattning. Fantastiskt kul. Ska det bli. Så det ska. Visst får man äta choklad när man läser torra analyser? Har för mig att det finns någon sån regel.

7 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Ja den regeln finns. Definitivt. Sen far man aven ata choklad om man ar duktig och tanker tanken att ens borja lasa dom dar trista rapporterna. Sa man far. Yep. Indeed.

Miss Millionairess sa...

For ovrigt sa ar det ju inget som sager att borsen ar pa den lagsta nivan det kan ju fortsatta ga ner (scary!>.

Daremot tror jag att det inte ar fel om du borjar manadsspara for att pa sa satt minska risken, sa lange det ar ett langsiktigt sparande forstas.

Poor me sa...

Miss Millionairess: Låter som att du är mer insatt i chokladreglerna än vad jag är men jag tror alldeles bestämt att du har rätt! Ska nog fira din insikt med lite choklad...

Ang. börsen, ja det är det jag är lite lite nervös för, att jag ska köpa mitt livs första aktie och sen sjunker den som en sten. Det vore inte så festligt. Så jag ska spara som planerat på mitt alldeles nya bankkonto sen får jag väl ändra om lite i mitt sparande när jag känner mig mer säker.

Växla ner sa...

håller definitivt med om chokladen. lycka till med läsandet

Per Penning sa...

klart du ska investera! Hitta några lämpliga fonder eller aktier och köp en skvätt. :)

Herr Mattias sa...

Ja vad kul att du vill läsa min blogg. Jag har rätt schyssta problem med att förstå detta stället bara, som hur man svarar på komentarer eller prenumererar på andras bloggar men det löser sig med tiden antar jag.

Anonym sa...

Trevlig blogg!