måndag 21 januari 2008

Très Pathétique

Är det bara jag som ständigt är rädd för att bli påkommen? Vad jag än gör tror jag alltid att det ska hoppa fram någon runt hörnet och ropa ”Aha!” och peka på mig med ett knubbigt finger. Jag vet inte varför jag känner så. Jag har inte för vana att göra olagliga eller omoraliska saker och mitt liv är mer eller mindre en öppen bok men ändå ligger oron där och gnager.

Idag var det ingen höjdardag på jobbet så jag har tillbringat hela dagen med att undvika chefens blick. Om jag hade sett honom i ögonen är jag övertygad om att han hade sagt ’Nähä du, det här håller inte; du är ju totalt inkompetent! Det är dags att du rensar ditt skrivbord och sticker härifrån.’ Och hade han sagt det hade jag packat ihop och gått hem fastän jag vet att jag är alldeles jättekompetent. Så patetisk har jag varit idag.

4 kommentarer:

Bryggarn' sa...

Vissa dagar verkar ha gett sig fasen på att göra ens liv surt, så är det bara!
Du säger själv att du är kompetent, passa på att säga det högt till dig själv innan du går till jobbet också! Påminn dig gärna medan du är på toaletten eller liknande! Positiva tankemönster tar tid att arbeta in, men när de väl är de gör se mirakel :)

Admin sa...

Jag kan känna den känslan själv ibland. Har läst på nätet att det är väldigt vanligt bland kvinnor, och tror det handlar om att självförtroendet vacklar.

Vi måste tro på oss sjäva! Tycker Markus tips var bra.

Miss Millionairess sa...

Haha, ja lite patetiskt kanske men ibland sa far man ju tycka synd om sig sjalv. Och nar man tycker synd om sig sjalv far man aven ata choklad...
Se dar - en ljusglimt i morkret!

Poor me sa...

Markus: Tack för tipset! :) Jag brukar inte tvivla på mig själv men ibland har man ju dagar när allt går fel och man känner sig omotiverad i största allmänhet. Men imorgon kommer jag säkert att känna mig kompetent och behövd igen! :)

Finanskvinnan: Du har nog rätt, jag har för mig att jag har läst att kvinnor har en tendens att leta efter anledningen till något problem i sig själva medan män tittar på omständigheterna istället...

Miss Millionairess: Man får definitivt tycka synd om sig själv! Särskilt om det som du säger betyder att man får äta choklad...