söndag 13 januari 2008

Hackad?

För några veckor sedan hade jag lite tråkigt så jag bestämde mig för att kolla hur mycket pengar jag egentligen lägger ut på icke-livsnödvändiga (föredrar denna formulering framför onödiga) saker och jag valde ut discshop som undersökningsobjekt. Jag tittar inte särskilt mycket på film men köper en del TV-serier så jag tänkte att jag kanske hade kommit upp i 6000 kronor ungefär. Men det var ju lite fel. 17500 var det. Första tanken var att jag hade blivit hackad och att det satt nån liten tonårskille nånstans och beställde Kung Fu filmer i mitt namn (i min värld tittar alla hackare på Kung Fu filmer), men snart insåg jag att det vore en ganska puckad hackare i så fall för alla räkningar var betalda. Så jag började titta igenom detaljerna och jag kände igen varenda titel. Det var lite jobbigt. Nästa tanke som slog mig var att jag under år 2008 inte ska beställa en enda vara online för det känns verkligen inte som det kostar något när man inte fysiskt betalar för det i inköpsstunden men jag tror inte att jag kommer att kunna sluta cold turkey. Istället funderar jag på att slänga in en lite kontroversiell post i min budget som heter onlineköp. Vad vore rimligt att lägga där? Vi snackar inte bara filmer utan även böcker och sånt för även om jag vill spara pengar vill jag inte att min hjärna ska skrumpna ihop på grund av understimulering.

4 kommentarer:

Life sa...

HEJ, välkommen till bloggvärlden och tack för dina ord. KUL att inspirera. JA, har haft ett elände, men det har vänt och jag hoppas att allt ska fortsätta på rätt håll i framtiden.

Visst är det intressant att kolla sina utgiftsposter, om än lite skrämmande ibland?

Lycka till med ditt bloggande, kommer snart tillbaka!

Per Penning sa...

Du har då glimten i ögat. :) Själv älskar jag att shoppa på nätet, ett snabbt klick utan att tänka och så viola! Fast du slår mig med hästlängder, tror jag?

Miss Millionairess sa...

Oj! Dar ligger man i la minsann! Jobbigt att inte ha en finnig hacker att skylla pa ens!

Anonym sa...

Haha....har precis hittat din blogg....du är lite smårolig du;-). Jag försöker ta tag i min ekonomi och håller på att fundera ut en budget. Det här med en post för Onlineköp, det ska jag ta och införa i min budget.